Jordan denied on Tuesday that its aegis casework had afraid and, for several hours, silenced the kingdom's best accepted account website, Ammonnews, afterwards its arch editor declared they had done so.

"We actually adios the ambiguous and aberrant claims that the aegis casework attacked the website," the state-run Petra account bureau quoted an anonymous government official as saying.

"The authorities accept not accustomed any complaints about the issue. They will investigate it already they accept a complaint."

"Jordan is a country of laws and institutions that absolutely backpack their duties to assure people's rights," the official added. "Respecting the law and columnist abandon is one of Jordan's constants."

Ammonnews went offline for several hours on Monday, a day afterwards it had appear a account analytical of the government issued by 36 associates of Jordan's above tribes who represent the courage of the kingdom.

The account -- issued adjoin the accomplishments of accumulation protests in Egypt -- batten of a "crisis of authority" and "profound corruption," and warned that Jordan would "sooner or later" face a accepted revolt.

"Security casework ordered the closing of the armpit and they are the ones who absitively to reopen it," arch editor Basel Okoor told AFP on Tuesday, as journalists staged a demonstration at their abutment offices as a action of solidarity.

Back online, Ammonnews republished the statement, but with acute sections dropped.

Ammonnews became Jordan's aboriginal account website at its barrage in 2006. Fifty others accept back sprung up but Ammonnews charcoal the best accepted with 250,000 circadian visitors, according to abstracts from web cartage adviser Alexa.

Have something to say about this article? Comment below or share it with us on Facebook, Twitter or our LinkedIn Group.